تصاویری زیبا از انواع دکوراسیون آشپزخانه و زیباسازی آن

دکوراسیون آشپزخانه زیبا

دسترسی سریع به عناوین

فهرست مطالب
به این مطلب امتیاز دهید

زیبا سازی آشپزخانه با دکوراسیون مدرن

در هر خانه ای آشپزخانه وجود دارد و آشپزخانه عضو جدا نشدنی هر خانه است، آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های هر خانه است و به نوعی مهم ترین بخش خانه برای بررسی زیبایی و ارزش خانه آشپزخانه است، اگر شما قصد بازسازی و یا حتی تغییر دکوراسیون منزل خود را داشته باشید، باید به آشپزخانه خود توجه زیادی داشته باشید. یک آشپزخانه ی زیبا می تواند ظاهر منحصر به فردی را برای خانه ی شما ایجاد کند و یک دکوراسیون خوب می تواند زیبایی محیط آشپزخانه را چندین برابر کند.
یکی از اولین نکاتی که باید در هنگام چینش دکوراسیون آشپزخانه در نظر داشت این است که آشپزخانه معمولا نسبت به دیگر بخش های خانه وسایل بیشتری را در خودش جای می دهد و تنظیم فضا برای وسایل آشپزخانه امری بسیار مهم است و می تواند در جلوه ی آشپزخانه اثر زیادی داشته باشد. به عنوان مثال در آشپزخانه های کوچک تر برای داشتن فضای بیشتر می توان از کابینت های بالائی بیشتری استفاده کرد و حتی از فضای بالای یخچال نیز استفاده کرد.

آشپزخانه مدرن
آشپزخانه مدرن

زیباسازی آشپزخانه با ظروف

حتما لزومی ندارد که تمامی ظرف و ظروف خود را داخل کابینت ها جا کنید، می توانید برای جذاب کردن دکوراسیون آشپزخانه، برخی از ظرف های زیبا و رنگی تان را به عنوان بخشی از دکوراسیون در معرض نمایش قرار دهید تا هم توجه مهمانانتان را جلب کنند و هم کابینت های شما را به چیزی بیشتر از سازه های چوبی یا فلزی تبدیل کنند، البته در هیچ کاری زیاده روی خوب نیست، سعی نکنید فضای زیادی را صرف این کار بکنید.

در کاتالوگ ها و عکس های مختلف آشپزخانه های مختلف با انواع رنگ های مختلف دیده می شود و اکثر افراد معمولا بدون اینکه شرایط آشپزخانه خودشان را در نظر داشته باشند مجذوب این رنگ های زیبا می شوند و قبل از تهیه کابینت، شرایط و اندازه ی آشپزخانه ی خودتان را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که ترکیب رنگ کابینت مورد نظر شما مناسب آشپزخانه ی تان است یا خیر، به عنوان مثال، کابینت های مشکی رنگ بسیار شیک هستند و می توانند در نظر بسیار جذاب باشند، اما رنگ مشکی برای آشپزخانه های کوچک مناسب نیستند و فضا را خفه می کنند، در صورتی که رنگ مشکی برای آشپزخانه های بزرگ می تواند بسیار عالی باشد، همینطور رنگ سفید که برای افزایش نور محیط در آشپزخانه هایی که سقفشان کوتاه است استفاده می شود؛ پس قبل از اینکه به دنبال انتخاب کابینت بروید حتما با افراد کارشناس مشورت کنید.

تاثیر نور پردازی در زیبایی آشپزخانه

در هنگام چینش دکوراسیون آشپزخانه باید به این نکته توجه کرد که برای بیشتر به چشم آمدن رنگ کابینت ها و دید بهتر باید به نور پردازی توجه کرد. بیشتر باید از نور های سقفی استفاده کرد و توجه کرد که سایه آشپز به هیچ وجه روی غذا نیفتد، نور کم و یا سایه های متعدد می تواند آرامش تهیه غذا را از بین ببرد و یا حتی کیفیت پخت غذا را نیز کاهش دهد. لازمه ی نبود سایه این است که در بالای بخش های مهم آشپزخانه (مثلا بالای گاز یا سینک) یک منبع نور وجود داشته باشد که سایه اضافی را از بین ببرد، همچنین سعی کنید تا جای ممکن در فضای آشپزخانه از نور طبیعی بهره ببرید.

تاثیر نورپردازی آشپزخانه در زیبایی آن

رنگ آمیزی و تغییر نمای آشپزخانه

یکی از راه های تغییر نمای آشپزخانه رنگ زدن آن است، همانطور که در بالا گفت شد، رنگ خیلی در دکوراسیون مبحث مهمی است و حتما باید با توجه به اندازه ی محیط آشپزخانه رنگ مناسب را انتخاب کرد، رنگ دیوار های آشپزخانه مخصوصا رنگ سقف معمولا خیلی به چشم نمی آید و چشم ها اکثرا اول به سمت کابینت ها می رود، اما اگر دیوار ها و سقف آشپزخانه ترکیب رنگ مناسبی داشته باشد می تواند محیط آشپزخانه را چشم نواز و دل انگیز کند.

 

یکی از پیشرفت های اخیر در دکوراسیون ظهور جزیره ها به جای میز نهار خوری است، امروزه بر خلاف گذشته دیگر آشپزخانه ها به عنوان یک اتاق جدا و بزرگ محسوب نمی شوند و امروزه اندازه ی آشپزخانه ها بسیار کوچک تر است و گذاشتن یک میز غذا خوری بزرگ در آشپزخانه دیگر گزینه ی مناسبی نیست و فضای زیادی را اشغال می کند و از آنجایی زیرِ میز های غذا خوری بعد از مدتی به انبار لوازم ریز و کوچک اضافه تبدیل می شود خیلی برای ظاهر آشپزخانه های مدرن مناسب نیستند. امروزه جزیره ها به نوعی نماد آشپزخانه ی مدرن و به روز هستند، اما همانطور که قبلا گفته شد، باید برای چیدن دکوراسیون آشپزخانه ابندا باید شرایط آشپزخانه را در نظر گرفت و طبیعتا در هر آشپزخانه ای نمی توان از جزیره استفاده کرد و اگر جزیره در مکان نا مناسبی استفاده شود تنها باعث شلوغی، کمبود جا و زشت شدن محیط آشپزخانه می شود.

مصالح به کار رفته در ساخت آشپزخانه

در هنگام انتخاب جنس کف آشپزخانه بسیار دقت کنید، زیرا بعضی جنس ها شست و شو را دشوار می کنند و بعضی دیگر مثل کفپوش چوبی نگه داری سخت تری دارند، برای مثال اگر کف آشپزخانه ی شما از جنس پی وی سی یا لمینت است نمی توانید کف آشپزخانه را خیس کنید و یا با آب بشورید. به جایی که از کفپوش های چوبی یا لمینت استفاده کنید و مدام نگران خیس شدن و آسیب دیدن آنها باشید و کلی وقت صرف کنید که مبادا کفپوش ها کثیف شوند، می توانید از آپشن های دیگری استفاده کنید تا با خیال راحت بتوانید آشپزخانه ی خود را تمیز کنید.

همه چیز برای داشتن یک آشپزخانه مدرن با تغییر دکوراسیون کوچک

در آشپزخانه های مدرن کمتر دیده می شود که لوازم برقیِ آشپزخانه را بر روی کانتر بگذارند، زیرا فضای کار آشپزی را از بین می برند و محدود می کنند، برای این وسایل برقی سعی کنید از فضای داخل کابینت ها استفاده کنید یا برای وسایلی مثل ماکروفر که در اکثر خانه ها موجود است می توانید از نوعی کمد دیواری در کنار کابینت ها استفاده کنید تا فضای کار را اشغال نکند.

در بند های بالاتر گفته شد که زیاده روی در هیچ کاری خوب نیست، باز هم تکرار می کنیم که سعی نکنید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ها زیاده روی کنید، نه باید از مد روز دور ماند و نه باید تمام آشپزخانه را مطابق مد روز تزئین کرد. دلیل اهمیت داشتن دکوراسیون آشپزخانه این نیست که آشپزخانه را پر از محصولات جدید کنیم و به نوعی نمایشگاه راه بیاندازیم این کار فقط باعث می شود که فضا و محیط آشپزخانه کسل کننده شود و همچنین اگر بیش از اندازه از وسایل دکوری در آشپزخانه استفاده کنید و فضا را شلوغ کنید، حواس بیننده را از دیگر بخش های طراحی پرت می کنید. همیشه شلوغ کردن و تهیه لوازم بیشتر، زیبایی به آشپزخانه نمی بخشد بلکه گاهی اوقات کم کردن شلوغی خود می تواند اثر بزرگی در زیبا سازی دکوراسیون آشپزخانه داشته باشد.

تصاویری از انواع دکوراسیون آشپزخانه

تصاویری جهت نمونه دکوراسیون آشپزخانه در زیر آماده شده است و می توانید از آنان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *