انواع مدل آلاچیق های زیبا با مدل های مختلف برای ویلا

طرح های آلاچیق

دسترسی سریع به عناوین

فهرست مطالب
به این مطلب امتیاز دهید

انواع آلاچیق ویلا

آلاچیق با توجه به ساختار و متریال هایی که در ساخت آن به کار می رود به انواع متعدد دسته بندی می شود.

آلاچیق ها بسته به طراحی و نوع ساخت خود به انواع زیادی دسته بندی می کنند ، شاید اکثر مردم آلاچیق های چوبی را بپسندند این انتخاب شاید به این خاطر باشد که تعداد آلاچیق های چوبی ساخته شده بیشتر از نوع های دیگر باشد. اما آلاچیق ها می توانند ساختار ها با جنس های مختلفی داشته باشند .

آلاچیق های فضای باز با استفاده از مواد و متریال مختلفی شده اند ، که این طراحی های متفاوت ظواهری زیبا و مختلف ایجاد می کند ، که با سلیقه های مختلف سازگار باشد .

انواع آلاچیق

  1. آلاچیق چوبی
  2. آلاچیق فلزی
  3. آلاچیق سنگی
  4. آلاچیق قابل حمل

برای مشاهده و یا خرید ویلا با آلاچیق به برگه زیر بروید

 

خرید ویلا دارای آلاچیق

 

آلاچیق چیست؟

این محصول ساختاری برای فضای نشیمن در فضاهای تفریحی و مکان های گردشگری و فضای باز ویلا می باشد که برای یک دورهمی خانوادگی ساخته شده است ، آلاچیق انواع مختلفی دارد که در پایین مقاله به آن اشاره شده و توضیحات کامل ارائه شده است .

اما اگر بخواهیم تعریفی جامع و کلی درباره آلاچیق بیان کنیم ، آلاچیق فضایی سرپوشیده از جنس فلز و چوب و… ساخته شده است و میتوان آلاچیق ها را به شکل های مستطیل ، دایره ای ، شش ضلعی ، مربع ، هشت ضلعی  و… ساخت و ظرفیت آن اصولا و اکثز بین 6 تا 8 نفر می باشد.

اگر قصد ساخت و خرید آلاچیق در ویلای خود دارید و اگر در ویلای خود استخر دارید پیشنهاد می کنیم آلاچیق خود را در کنار استخر و یا در میان درختان بسازید .

 

جالب است بدانید آلاچیق را کلاه فرنگی هم می نامند و اکثرا برای شب نشینی در هوای آزاد و باز مورد استفاده قرار می گیرد ، اینطور که پیداست بخاطر گنبدی بودن ظاهر خود این نام را گرفته است.

نکاتی که باید در خرید آلاچیق در نظر بگیرید

هر آلاچیقی برای شرایط خاصی ساخته و طراحی شده است و در انتخاب آن باید دقت داشته باشید تا هم نگهداری آن برای شما آسان باشد و دچار صدمه نشود و هم زیبایی و راحتی آن مناسب شما باشد .

مثلا آلاچیق های چوبی را باید هر چند مدت یک بار نیازمند تعمیر خواهد بود.

و یا آلاچیق فلزی حساسیت بیشتری به زن زدگی و رطوبت هوا دارد.

 

اگر قصد خرید ویلا دارید پیشنهاد های ویلا رز را از دست ندهید.

 

خرید ویلا در تهراندشت و کردان

 

انواع آلاچیق در جنس

آلاچیق ها از مواد مختلفی ساخته شده اند مانند آلاچیق های چوبی ، آلاچیق فلزی ، آلاچیق سنگی و آلاچیق قابل حمل که همگی در زیر توضیح داده شده است.

آلاچیق چوبی

آلاچیق‌ چوبی از مزیت هایی برخوردارند که دیگر آلاچیق ها این ویژگی ها را ندارند . آلاچیق چوبی ویژگی ظاهری کلاسیک دارد و مطابق محیط پیرامون خود و همچنین علایق و سلیقه شما طراحی و یا رنگ آمیزی می شود . اما همانطور که گفتیم آلاچیق‌های چوبی را باید بصورت منظم و دوره مرمت شوند.

چون شرایط آب و هوایی متفاوت در نقاط مختلف و قرار گیری آلاچیق در برابر هوا ، باران و خاک می‌تواند منجر به پوسیدگی ، پیچیدگی و یا ترک خوردن چوب های استفاده در آن بشود.

آلاچیق فلزی

تطبیق پذیری با محیط و طرح دلخواه شما در آلاچیق های فلزی نسبت به آلاچیق های چوبی کمتر است اما مزیت آلاچیق فلزی استحکام بیشتر آن است . البته نمی توان طراحی های آلاچیق فلزی را دست کم از مدل چوبی آن گرفت و طرح ها و دیزاین های مختلف و بسیار زیبا و جذاب برای آنها وجود دارد.

آلاچیق سنگی

ماندگاری و استحکام بالای آلاچیق سنگی از مهم ترین و بارزترین مزیت های آن است اما با طراحی ظریف و نقش های زیبا می توان جذابیت و زیبایی آن را افزایش داد .

آلاچیق سنگی تاثیر زیادی روی فضای اطراف خود خواهد گذاشت و جذابیت فضای باز اطراف خود را چند برابر خواهد کرد ، به همین دلیل از آلاچیق های سنگی می توان برای مدت طولانی و بدون نگهداری استفاده کرد.

آلاچیق قابل حمل

شاید بعضی اوقات پیش بیاید که نیازی به نصب و ساخت آلاچیق به صورت دائمی ندارید و یا نیاز دارید که بتوانید آلاچیق را حرکت بدهید و جابجا کنید از همین رو آلاچیق هایی طراحی شده تا بتوانید آن را حمل کنید .

اما این تنها مزیت آلاچیق های با قابلیت جابجایی نیست و آلاچیق‌های قابل حمل نسبت به آلاچیق‌های دائمی قیمت پایین تری داشته و از بقیه آلاچیق ها ارزان‌تر بوده از طرفی دیگر نحوه نصب آلاچیق های قابل حمل ساده است.

این مدل را آلاچیق بادبانی یا چادری نیز می نامند.

 

انواع آلاچیق را با پارکینگ یا سایبان فضای باز اشتباه نگیرید

پارکینگ یا سایبان های فضای باز می توانند شباهت بسیاری به آلاچیق فضای باز یا آلاچیق حمل شونده داشته باشند که انواع مختلفی از آن با طرح های مختلف وجود دارد و در اینجا انواع مختلفی از آنها را در تصاویر داریم و میتوانید آن ها را مشاهده کنید .

کاربرد سایبان فضای باز برای خودرو و نشستن در طبیعت است و می توانید برای جلوگیری از بارش باران روی خودرو استفاده کنید.

 

تصاویری از مدل های مختلف آلاچیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *