آران کجاست ؟ روستایی در نزدیکی بهشت گمشده تهراندشت

روستای آران کجاست؟

دسترسی سریع به عناوین

فهرست مطالب
4/5 - (3 امتیاز)

آران کجاست ؟

آران کجاست ؟ سرزمین سرسبز تهراندشت و همسایه جنوبی سرخاب است . روستای آران در غرب استان البرز و از توابع بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ است که در دهستان سعیدآباد واقع شده است ، جمعیت این روستا طبق آخرین سرشماری‌ها 6800 نفر بوده است اغلب آران را با شهرک‌های ویلایی آن می‌شناسند ، از دیگر نام‌های آران می‌توان به ظلم‌آباد یا قرقشه اشاره کرد ، کرگلین همسایه آران است.

روستای آران از زیباترین روستا های منطقه تهراندشت

آران از جمله روستا‌های تهراندشت است که ویلا سازی در آن چند سالی است باب شده و هنوز مانند سرخاب و دیگر روستاهایی که در این منطقه برای شما آورده ایم باب نشده است اما در حال گسترش است ، اگر بخواهیم این مقایسه را با دنیا مقایسه کنیم می توانیم بگوییم سرخاب مانند کشور پیشرفته دنیا است و آران هم مانند کشور های جهان سوم و در حال توسعه خواهد بود (این بهترین مثالی بود که به ذهنم میرسید).

یک ویلای زیبا در آران

اگر بخواهیم تهراندشت را منطقه‌بندی کنیم آران را می‌توان منطقه 3 دانست یعنی پس از سرخاب و سعیدآباد ، منطقه آران تهراندشت را می‌توانید در رتبه سوم قرار دارد ، آران در پایین دست سرخاب قرار دارد و برای رسیدن به آران می‌توانید از دو مسیر حرکت کنید :

  1. از طریق خیابان تهران : خیابان تهران را تا انتها طی کنید (تقریبا 3 کیلومتر) تا به دو راهی آران – احمد آباد برسید که تابلوی زیر در آن قابل مشاهده است (این عکس مربوط زمستان سال 99 است) ، سمت چپ شما را به اران می رساند.
  2. از طریق سرخاب : اگر در سرخاب قرار دارید و می‌خواهید به آران بروید ، پس از پل سرخاب به سمت راست بپیچید و مستقیم برانید و پس از تقریبا 2 کیلومتر به یک دو راهی می‌رسید که یکی به سمت خیابان (مظفر) و دیگری به آران می‌رود.
دوراهی آران - احمدآباد
دوراهی آران – احمدآباد

بهترین جای آران کجاست ؟

از بهترین مناطق روستای آران می توان به خیابان شیرازی اشاره کرد ، این خیابان بسیار سرسبز است و شهرک‌]ای لوکس ویلایی زیادی در آن ساخته شده است ، خیابان شیرازی آران در تهراندشت جز مناطق تاپ محسوب می‌شود که البته رنج قیمتی بالاتری نیز نسبت به سایر مناطق دارد.

روستای آران در کجای منطقه ساوجبلاغ قرار گرفته است؟

اگر می خواهید بدانید روستای آران کجاست ؟ می توانید به نقشه زیر نگا کنید و توضیحات رو بخوانید ، در اطراف این روستا چند روستای بکر دیگر وجود دارند که در شمال سرخاب ، سعیدآباد ، عباس آباد کوچک و قاسم آباد می باشد و در سمت غرب : نمکلان ، حاجی آباد و قنبرآباد وجود دارد ، در بخش جنوبی هم رضا آباد ،یعقوب آباد ، خیرآباد ، زکی آباد ، اغلان تپه و شهرک زعفرانیه سهیلیه (جنوب شرقی ) و در آخر در شرق روستا عباس آباد بزرگ ، آغچه حصار ، رمنده و اغلان تپه وجود دارند .

اگر می خواهید بهترین مکان ها برای خرید ویلا در کرج را بشناسید روی متن را لمس کنید.

برای رسیدن به آران از سمت شمال و از اتوبان تهران کرج می بایست :

از خروجی کردان خارج شوید و وارد جاده قدیم (جاده قزوین یا همان هشتگرد) شوید و به سمت هشتگرد حرکت کنید و در ورودی تهراندشت ( پمپ بنزین تهراندشت و شرکت بتن ایران فریمکو در ابتدای این جاده واقع شده اند.) وارد شوید و در دوراهی به سمت سرخاب بروید از میداه شهدای گمنام ( همان میدان سرخاب به سمت جنوب بروید و به مسیرتان ادامه دهید تا از پل رودخانه فصلی کردان عبور کنید و از اولین خروجی به سمت راست بپیچید و از میان باغ های انبوه میوه در سرخاب عبور کنید تا به روستای آران برسید.

خیابان‌های رازی ، ولیعسر ، بعثت ، شیرازی ، شهدا ، گلستان ، فاضلی فرد و… در اران واقع شده است.

اماکن دیدنی ، تاریخی و تفریحی آران

  • مسجد جامع روستای آران
  • پارک بعثت آران
  • رودخانه آران

مسجد شهدای آران

نقشه آران

همانطو که گفتیم آران جز روستا‌های شهرستان ساوجبلاغ است که در جنوب سرخاب واقع شده است ، اگر قصد مسافرت به آران را دارید می‌توانید از نقشه گوگل مپ (لوکیشن) زیر برای رسیدن به آران استفاده کنید.

مناطق دیدنی و گردشگری در آران

روستای آران در منطقه‌ای کوهستانی قرار گرفته است و با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای مناظر طبیعی و جاذبه‌های گردشگری گوناگونی می باشد که می‌توان به چشمه‌ های مختلف، درخت چنار چند صد ساله، رودخانه پرآب و خانه‌های قدیمی را در آن معرفی کرد.

همچنین یک آبشار 15 متری در بالای این روستا وجود دارد که یکی از آبشارهای زیبا و دائمی کرج می باشد.

امکانات رفاهی در این روستا

روستای آران نیز مانند تمام روستاهای منطقه کردان جنوبی و تهراندشت از امکانات خوبی برخوردار است و از لحاظ نزدیکی به جاده ها کمی از سرخاب کمتر است و امکانات زیر را دارا می باشد.

پیشنهاد ما در اولین مقطع خرید ویلا در سرخاب است و سپس اینجا

  • پایگاه اورژانس
  • دهیاری
  • مسجد
  • پارک
  • آب
  • برق
  • گاز
  • باغ های میوه
  • سوپر مارکت
  • رستوران
  • فست فوت
  • مشاورین املاک
  • پست بانک
  • عابر بانک
  • فروشگاه مواد پروتئینی
  • الکتریکی
  • کمپینگ گردشگری و اسکان موقت
  • و …

عابر بانک پست بانک در روستای آران تهراندشت

دسترسی به روستاهای همجوار با جاده های زیاد روستای آران به سادگی قابل دسترسی می باشد.

راهنمای خرید ویلا در آران

آران یکی از 17 روستای محبوب تهراندشت است که باغات فراوان و وضعیت آب خوبی دارد ، یکی از پارامتر‌های این روستا داشتن قیمت مناسب‌تر و امکاناتی مشابه با روستاهای سرخاب و سعیدآباد است که موجب شده تا این روستا از نظر نقدشوندگی ملک بسیار مناسب سرمایه گذاری باشد.

خرید ویلا در آران

خرید زمین در آران

همچنین اگر می‌خواهید با سرخاب بیشتر اشنا شوید مقاله زیر را بخوانید :

سرخاب کجاست ؟

این روستا که برایتان معرفی کردیم  برای کسانی که بودجه پایینی برای خرید ویلا و زمین را دارند مناسب است و امکان خرید ویلا های ارزان در آن وجود دارد.

 

3 پاسخ

  1. آران نسبت به سالهای گذشته واقعا پیشرفت زیادی کرده ، هم از نظر ساخت و ساز هم از امکانات و هم سرمایه گذاری های زیادی که اونجا شده ، تا سال 94 – 95 فقط سرخاب و مناطق بالایی تهراندشت جذب سرمایه داشتن ولی الان آران خیلی پیشرفت کرده واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *