وضعیت آب تهراندشت چگونه است ؟ سرخاب پر آب‌ترین منطقه تهراندشت کرج

وضعیت آب در تهراندشت ،و سرخاب

دسترسی سریع به عناوین

فهرست مطالب
به این مطلب امتیاز دهید

سرخاب از مناطق پر آب تهراندشت کرج

ما در ویلا رز به صورت کلی به بررسی مناطق ییلاقی و ویلایی تهراندشت یا همان کردان جنوبی می‌پردازیم که در این مقاله هم به بررسی وضعیت آب در منطقه تهراندشت و سرخاب خواهیم پرداخت و به پرسش آب سرخاب در چند متری از سطح زمین قرار دارد جواب می‌دهیم، تا با این موارد به کاربران و مشتریان عزیز این منطقه زیبا را بهتر و بیشتر معرفی کنیم ، تهراندشت به صورت کلی به بهشت گمشده معروف است ، که این مورد بخاطر وجود باغ‌های میوه در این ناحیه است که وجود این باغات میوه خود وابسته به وجود آب است که یکی از ویژگی‌های محرز در این منطقه به شمار می‌رود .

قصه پر آبی در تهراندشت بویژه سرخاب

همانطور کی می‌دانید یا با کمی جستجو در گوگل مپ خواهید دانست ! منطقه تهراندشت در جنوب کردان قرار گرفته که به کردان جنوبی هم معروف است که در شمال کردان هم رشته کوه‌های البرز واقع شده است که باعث سرازیر شدن آب رودخانه‌ها به سمت کردان جنوبی می‌شود که عبور رودخانه کردان از این منطقه گواه این موضوع است.

خب حالا چرا در بین این مناطق تهراندشت پر آب ترین منطقه شده است؟

در جواب این سوال باید بگوییم که تهراندشت در یک دره بزرگ البته با کم عمق و با شیب ملایم قرار گرفته که سرخاب دقیقا در وسط این دره قرار دارد که در مقاله معرفی بهترین منطقه تهراندشت به صورت دقیق مناطق موجود در تهراندشت را بررسی کرده‌ایم و از دلایل بهتر بودن سرخاب نسب به سایر مناطق همین موضوع است و البته شاید برای شما جالب باشد در سرخاب با حفره یم چاه آب 10 متری به آب خواهید رسید که تقریبا می‌توان گفت این اتفاق در کمتر جایی در اطراف تهران یا کرج اتفاق می‌افتد و بیشتر در شمال کشور می‌توانید چنین وضعیتی را ببینید.

آب و هوای تهراندشت

مقایسه تهراندشت با سایر نقاط ویلایی اطراف تهران

موضوع وجود آب جدا از حیاتی بودن آن برای داشتن یک باغ ویلا سرسبز و استخر همیشه پر آب در تهراندشت و بویژه سرخاب که لقب «نگین تهراندشت» را به خود اختصاص داده است همین موضوعات کافی است تا به این نتیجه برسید که سرخاب بهترین منطقه از نظر دسترسی در اطراف تهران یا کرج است و در هیچکدام از نقاط مرسوم به ویلا‌سازی مانند شهریار ، کردان، دماوند ، فیروزکوه ، سهیلیه و هیچ نقطه‌ی دیگری را نخواهید یافت که همانند تهراندشت آب فراوان باشد.

بررسی مناطق مناسب خرید ویلا در نزدیکی تهران

اما این تمام ماجرا نیست ، دسترسی آسان و سریع به اتوبان تهران کرج (یا تهران قزوین) موضوع رفت و آمد را هم حل نموده است ، به صورتی که با رانندگی 1 ساعته می‌توانید از تهران به تهراندشت بیایید و بلعکس ، و البته امکانات رفاهی تهراندشت و سرخاب هم کامل است و هیچ مشکلی ندارد ، از اورژانس و داروخانه تا رستوران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ، همه چیز در اینجا کامل است و از این بابت مشکلی نخواهید داشت .

رشد اقتصادی در منطقه تهراندشت نسب به سایر نقاط پیشرفت چشمگیری داشته است که می‌توانید با کمی گفتگو میان مالکان به این موضوع پِی ببرید که چه اندازه به لحاظ مالی و اقتصادی رشد داشته است ، البته در تمام نقاط رشد داشته‌ایم اما سرخاب به نسبت پیشرفت بیشتری داشته است.

برای مثال آب در منطقه سهیلیه کرج و بویژه شهرک زعفرانیه سهیلیه یکی از معضلات و مشکلات سهلیه کرج محسوب می‌شود که همواره ویلا داران در این ناحیه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند .

سهیلیه کرج

آب مایع حیات

آب مایع حیات و زندگی بشر هرجا که باشد آن منطقه با‌طراوت ، زیبا و سرزنده خواهد بود و این مهم برای یک منطقه ویلایی می‌تواند حکم مرگ و زندگی را داشته باشد چرا که اگر مایع حیات وجود داشته باشد شما می‌توانید یک حیاط سرسبز با استخری پر آب در ویلای خانوادگی خود داشته باشید ، از طرفی دیگر این سر‌زندگی و زیبایی را به ما انسان‌ها منتقل می‌کند و باعث شادی روح و جسم می‌شود پس اگر می‌خواهید یک ویلای خوب بخرید حتما به موضوع آب ویلا توجه کنید.

و اگر به موضوع آب توجه داشته باشید حتما باید سرخاب را در الویت خود قرار دهید و حداقل یک‌بار از آن دیدن کنید ، چون دیدن آن ضرری ندارد و به سود شما نیز خواهد بود.

پخش آب در تهراندشت و سهیلیه

با توجه به موارد ذکر شده می‌توانید دریابید که منطقه سرخاب به چه اندازه زیبا و مهم‌تر از آن قابل اعتماد چه برای سرمایه‌گذاری برای خرید و فروش ویلا و چه برای برای تفریحات و گذراندن تعطیلات آخر هفته مناسب است ، آفتابی همیشه ملایم با آب و هوای دل چسب و شیرین سبب شده است تا این منطقه از گذشته تا‌کنون با طراوت و سرزنده باشد. که داشتن باغستان‌ها و شهرک‌های ویلایی مثل شهرک کارینا گواه این موضوع است که از دیرباز مورد توجه خاص و عام بوده و تا امروز هم همینطور است.

با توضیحاتی که داده شد امیدواریم متوجه شده باشید که این منطقه لایق لقب «بهشت گمشده ساوجبلاغ» برای تهراندشت است البته زیبایی و سرسبزی سرخاب را برای دریافت این لقب نمی‌توان نادیده گرفت.

📌توی این پست قصد داریم در مورد یه موضوع بسیار مهم صحبت کنیم. موضوع آب!

🏷️وقتی صحبت از ویلا داشتن میشه، باید این رو بدونید که ویلا اگر دسترسی خوب به آب نداشته باشه، واقعا ارزش خیلی بالایی نداره!
به عبارت صحیح تر، آب برای یه ویلا حکم مرگ و زندگی رو داره

اگه یه منطقه ویلایی آب خوبی داشته باشه، کل منطقه سرسبز و پر طراوته!
از طرف دیگه برای محوطه ویلا، استخر، شستشو و استحمام به یه آب پرفشار همیشگی خوب نیاز داریم

💡اصلا اگر بخوایم باهاتون صادق باشیم، این اب هست که قیمت زمین های یه منطقه ویلایی رو مشخص میکنه!

ما توی این پست به مناطق ویلایی دیگه مثل کردان و دماوند کار نداریم و قصد داریم وضعیت آب توی منطقه تهراندشت رو بررسی کنیم

🏷️اول از همه باید اینو بدونید که تهراندشت، منطقه فوق العاده پر آبی هست و این بزرگترین مزیت این منطقه س

از کوه البرز که میاید پایین، منطقه کردان قرار داره. یعنی کردان تقریبا توی دامنه س. بعد میشه اتوبان کرج قزوین و بعد منطقه تهراندشت

💡از نظر توپوگرافی، تهراندشت یه دشت هست که دارای یه شیب ملایمه. اول تهراندشت توی بالاترین ارتفاع قرار میگیره، وسطش توی عمیق ترین نقطه قرار داره و انتهای تهراندشت مجددا ارتفاع میگیره. پس مناطق وسطی توی عمق دشت هستن
واضحه که هر چی ارتفاع بیشتر باشه، دسترسی به آب سختتره. هر چی بریم توی عمق، دسترسی به اب بهتر و ساده تره

🔖خروجی این صحبتا اینه که مناطق اول تهراندشت یه مقدار خشک هستن. وسط تهراندشت کاملا سرسبزه و انتهاب تهراندشت، باز خشک میشه

🏷️مناطق وسط یعنی سرخاب، سعیدآباد و اسماعیل آباد. این سه تا منطقه توی تهراندشت بهترین دسترسی ممکن به اب رو دارن و اصلا بخاطر همینه که برند شدن و بهترین ویلاها و شهرک های ویلایی توی همین سه تا منطقه هستن

پس دلیل مطرح بودن این مناطق دسترسی خوب به آب، سرسبزی منطقه و عدم وجود مشکل برای تامین اب استخر و محوطه س

💎شاید باورش سخت باشه اما توی منطقه ای مثل سرخاب، توی ۱۰ متری به آب میرسیم اما توی مناطق پایین مثل زکی آباد و زعفرانیه، نیاز به چاه عمیق هست! مثلا عمق چاه برای دسترسی به آب توی زعفرانیه، بیشتر از ۱۰۰ متر باید باشه

🏷️فک کنید یه جای بی آب ویلا داشته باشید. هی باید ماشین براتون اب بیاره و‌ شما توی تانکر ذخیره کنید! چه برای محوطه و چه برای استخر. دور اطراف ویلاتون هم میشه بر و بیابون

پس اگه دنبال خرید ویلا هستین، حتمت قضیه آب رو مد نظر داشته باشین

سوالی داشتید کامنت کنید ⁦❤️⁩
.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *