مناسب‌ترین و بهترین مکان برای خرید ویلا در ساوجبلاغ کرج مقایسه سهیلیه ، سرخاب و چهار باغ

بهترین و مناسب ترین مکان برای خرید ویلا در ساوجبلاغ کرج

دسترسی سریع به عناوین

فهرست مطالب
3.5/5 - (2 امتیاز)

بهترین منطقه ویلایی کرج کجاست ؟

حتما کسانی که قصد خرید ویلا اطراف تهران مانند کرج را دارند به این فکر کرده اند کجای کرج ویلا بخریم ؟ یا کدام منطقه برای خرید ویلا در شهرستان ساوجبلاغ کرج مناسب است و همیشه یکی از معضلات خرید ویلا انتخاب مکان و محل آن بوده است که امروز قصد داریم چند منطقه را به شما معرفی کنیم و آنها را با هم مقایسه کنیم ، پس با ویلا رز همراه باشید تا به شما بگوییم کجا برای خرید ویلا مناسب ترین گزینه است ، و البته برای آشنایی بهترین مناطق برای خرید یا ویلا‌سازی در تهراندشت هم مقاله زیر را بخوانید.

تهراندشت کجاست؟

نزدیکی کرج به تهران و مناطق ییلاقی بی‌نظیر آن که از نظر قیمت با لواسانات تهران و سایر مناطق دیگر آن بسیار ارزان‌تر است باعث شده تا این منطقه ییلاقی کرج مورد توجه باشد که ما در این مقاله آن ها بررسی کرده ایم

 

از سه گزینه سرخاب ، سهیلیه و چهارباغ کدام گزینه برای خرید ویلا مناسب تر است؟

برای اینکه مقایسه خوبی داشته باشیم چند منطقه رو از استان البرز که ویلا فروشی و ویلا سازی در آن رایج است را انتخاب میکنیم و توضیحاتی درباره آن روستا یا شهر و امکانات و مزایا و معایب آن ها بازگو می کنیم و بعد سراغ مقایسه باهم میرویم ، البته باید بدانید خرید و فروش ویلا و زمین در تمام مناطق رواج دارد اما ما در این مقاله  شاخص ترین و بزرگترین آنها را مقایسه می کنیم.

معرفی مناطق ویلایی در سطح استان البرز و کرج

از مناطق ویلایی در اطراف کرج می‌توان به صورت کلی به مناطق زیر اشاره کرد :

  1. تهراندشت
  2. هشتگرد
  3. سهیلیه
  4. کردان
  5. جاده چالوس
  6. ماهدشت ، محمدشهر و مهرشهر
  7. خوشنام
  8. شهریار ( نزدیک به کرج)

سهیلیه کرج با ویلا های لوکس سنددار

موقعیت جغرافیا سهیلیه و شهرک زعفرانیه تقریبا در انتهای جاده سهیلیه است به گونه ای که در شمال اشتهارد قرار گرفته است و از شرق به روستای رامجین ، شهرک ابریشم و کیانمهر و از غرب به اغلان تپه و سرخاب و از شمال به لشگر آباد و سنقرآباد و اتوبان تهران – کرج منتقی می شود ، شهرک های دیگری در سهیلیه مانند : کوروش ، اقبالیه و … وجود دارد اما زعفرانیه مهم ترین آنهاست.

سهیلیه کرج شهرک زعفرانیه
سهیلیه کرج شهرک زعفرانیه
  • خب اولین و شاید مهم ترین مزیت خرید ملک یا ویلا در منطقه سهیلیه سنددار بودن اغلب زمین های این منطقه است به صورتی که اکثر زمین های اینجا دارای سند های چندین ساله و قبل از انقلاب اسلامی است و به قول محلی ها سند املاک شاهنشاهی هستند و دلیل وجود این اسناد هم تفریح گاه بودن سهیلیه در زمان شاه بوده است.
  • اگر قصد خرید زمین در سهیلیه را دارید به شما اطمینان خاطر می دهیم برای ساخت و ساز شما مشکلی با جهاد کشاورزی و شهرداری نخواهید داشت و معامله ی امن نتیجه ای داشتن سند ویلا در سهیلیه است ، و شما دغدغه تخریب یا عدم اجازه ساخت از سوی ارگان ها و سازمان های دولتی را ندارید و ساخت و ساز در این منطقه مانند شهر ها خواهد بود .
  • ویژگی خوب بعدی سهیلیه وجود شهرک زعفرانیه است که کاملا اصولی ساخته شده اند و همه ی ویلاها در آن جای مشخصی دارند و اغلب هم دارای نگهبان هستند و همچنین با توجه به تکمیل اکثر قطعات خیابان های ویلایی زیادی در منطقه وجود دارد و این یعنی امنیت بیشتر
  • ارزش سرمایه گذاری در این ملک ها بسیار بالاست و شما با یک تیر دو نشان میزنید : 1-تفریح و خرید ویلا 2-سرمایه گذاری و رشد اقتصادی
  • شاید تنها ایرادی که بتوان به سهیلیه وارد کرد کمبود آب است البته این کمبود آب به دلیل خشک بودن منطقه نیست و بلعکس بسیار منطقه ی خوش آب و هوایی است بلکه به دلیل ساخت و ساز های گسترده خانه های ویلایی و حفر چاه آب در ابعاد گسترده و استفاده بی رویه از منابع آب زیر زمینی است که باعث شده آب در این مناطق کم باشد به طوری که شبکه آب منطقه مانند شهرک زعفرانیه سهیلیه ، روستا های همجوار مانند : رمنده ، زکی آباد و… کاملا تغییر کند . پس اگر قصد استفاده از استخر همیشه پر از آب زلال و تازه را دارید و اگر باغ بزرگی را در ویلا خود می خواهید قبل از خرید حتما به این نکته توجه کنید.
  • دسترسی آسان به اتوبان تهران – قزوین

سرخابِ تهراندشت منطقه ای خوش و آب و هوا با باغات میوه فراوان

همیشه وقتی نام تهراندشت می آید نام سرخاب می درخشد ! به همین دلیل به سرخاب نگین تهراندشت می گویند تهراندشتی که خود به بهشت گمشده استان البرز معروف است ، با این تفسیر کوچک متوجه شدید که تهراندشت و سرخاب از سرسبزترین مناطق ویلایی در کرج و ساوجبلاغ هستند و دلیل این سرسبزی وجود مایع حیات است که به خاک و آب هوای اینجا جان تازه ای داده است و درختان میوه سر به فلک کشیده در منطقه به وجود آمده اند ، ویژگی های بیشتر را در پایین بخوانید:

باغ های میوه سرخاب برای خرید ویلا
باغ های میوه سرخاب برای خرید ویلا
  • از بارز ترین خصوصیات منطقه سرخاب و تهراندشت می توان به سرسبزی آن اشاره کرد به صورتی که در هیچ جای استان البرز یک دشت با این سرسبزی پیدا نخواهید کرد ، آب و هوای سرخاب حرف اول را در منطقه می زند .
  • همچنین شما در سرخاب هیچ گاه کمبود آب نخواهید داشت ، و یکی از دلایل آن عبور رودخانه کردان است که از وسط روستای سرخاب عبور می کند ، رودی که از ارتفاعات کهار سرچشمه می گیرد تمام زمین های بهشت گمشده کرج را سیراب می کند و خاک حاصلخیزی ایجاد می کند که این ویژگی مهم در سهیلیه کرج از بین رفته است.
  • همانند سهیلیه و شهرک زعفرانیه این منطقه نیز به لحاظ اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته است و حتی در سال های اخیر از آنها هم پیشی گرفته است.
  • اگرچه بیشتر زمین و ویلا ها در سرخاب فاقد سند است و ابااجدادی هستند و دلیل اصلی کمتر بود قیمت ها در سرخاب هم همین است اما اگر بخواهید زمین های با سند در سرخاب را با شهرک زعفرانیه در جاده سهیلیه که از گرانترین نقاط هستند مقایسه کنید قطعا ویلا های سرخاب گرانتر از سهیلیه خواهد بود.
  • نزدیکی به جاده و آزادراه در سرخاب از سهیلیه کوتاه تر است اما تفاوت چندانی ندارد و شاید 8-7 کیلومتر بیشتر باشد.

چهارباغ در استان البرز مکانی که کشاورزی در آن هنوز به قوت خود باقی است

اگر به چهارباغ بروید خواهید دید که زمین های اینجا اکثرا در حال بهره برداری و کشت هستند و کشاورزی در آنها هنوز هم رونق دارد و نسبت سهیلیه و سرخاب ویلا سازی کمتر دیده می شود اما اگر کمی جستجو کنید در آنها ویلا در داخل باغ پیدا خواهید کرد .

ویلا های چهارباغ کرج
ویلا های چهارباغ کرج
  • سرسبزی و وجود درختان میوه در چهارباغ مانند سرخاب است اما سرخاب یک سر و گردن از آن بالاتر است اما در کنار سهیلیه از باغ های میوه بهتری برخوردار است همین موجب شده تا آب و هوای بهتری هم داشته باشد.
  • همانند سرخاب اینجا هم زمین ها اغلب قولنامه است و شما نمی توانید برای خرید ویلا یا زمین سند دار باید کمی جستجو کنید.
  • دسترسی با چهارباغ از سمت اتوبان کمی آسان تر خواهد بود و هم به کرج و هم به تهران نزدیک تر است.
  • یک مزیت که چهارباغ نسبت به نقاط دیگر دارد این است که اینجا در نزدیکی کلانشهر کرج قرار گرفته است یعنی دسترسی آسان و سریع به تمام خدمات مانند امور دولتی ، اگر محل زندگی شما در کرج باشد در کمتر از ده دقیقه در کرج خواهید بود و عملا این یعنی کاهش اتلاف وقت و هزینه های رفت و آمد .
  • آب و هوای چهارباغ کاملا معتدل است و شما عمیقا پاکی هوا را در چهارباغ حس خواهید کرد و همه این ها مدیون کشاورزی قوی در چهارباغ است.

از مکان های سهیلیه یا سرخاب یا چهارباغ کدام یکی برای خرید ویلا در کرج مناسب ترین است

امیدوارم مطالب فوق شما را در انتخاب گزینه مناسب برای خرید ویلا در ساوجبلاغ استان البرز و کرج یاری کند و بتوانید ترین های خود را در مکان های یاد شده بیابید و در پایان قصد داریم تا جمع کلی و نهایی را مزایا و معایب این مکان ها برای ساخت یا خرید ویلا به شما بیان کنیم.

ویژگی‌های خوب بهترین مکان های کرج

  1. سند دار بود ن اغلب زمین ها ( 1.سهیلیه و شهرک زعفرانیه 2.ماهدشت).
  2. آب هوای خوب و معتدل ( به ترتیب : 1-تهراندشت 2-چهارباغ 3-سهیلیه) هر سه مورد هوای خوبی دارند.
  3. وجود سرسبزی و درختان میوه (به ترتیب : 1-سرخاب 2-چهارباغ 3-سهیلیه 4-ماهدشت) هر سه مکان دارای سرسبزی هستند اما الویت بندی شده اند.
  4. رونق کشاورزی در منطقه (1-چهارباغ 2-تهراندشت 3-سهیلیه 4-ماهدشت) در سه مورد ذکر شده کشاورزی یافت می شود.
  5. نزدیکی به کلان شهر ها و جاده های اصلی : 1-چهارباغ 2-سرخاب 3-سهیلیه

در این مقاله جامع (بهترین شهر یا روستا برای خرید ویلا در ساوجبلاغ کرج) به کردان و جاده چالوس اشاره ای نشده و سعی ما بر این بود تا این سه شهر (روستا) را که از لحاظ ساختار و محل قرارگیری در مختصات جغرافیایی و قیمت ها در یک سطح بودند را بررسی کنیم و در آینده به بررسی برغان ، کردان و جاده چالوس و روستاهای اطراف آن خواهیم پرداخت ، و مناسب ترین مکان ها را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا آشنایی اولیه ای با آن داشته باشید.

در صورتی که نظر یا سوالی دارید خوشحال میشویم در اینستاگرام یا پایین همین صفحه آن را مطرح کنید تا به عزیزان دیگر که قصد خرید ویلا را هم دارند کمک کنیم انتخابی مطابق با سلیقه خود داشته باشند .

ویلا رز

4 پاسخ

  1. تشكر از اطلاعاتتان
    در كداميك از اين مناطق ميشود آپارتمان هاي كوچك حدودا ١٠٠ متري در مجمع اي كه نگهبان يا سرايدار داشته باشد پيدا كرد، و حدود قيمت چقدر است؟
    شماره واتسپ تان چي هست؟
    توكلي

  2. با سلام فروشنده فوری باغ ویلا واقع در سنقرآباد گلستان 6 هستم

    باغ ویلا 580 متر در 3 طبقه 220 متر بنا و شاه نشین با استخر سونا و فضاسازی بسیار عالی
    قیمت 15 میلیلارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *